<
Schliessen
Schliessen

Darbs ārzemēs: ar ko sākt?

Darbs ārzemēs var būt īsts izaicinājums, tāpēc labi sagatavojieties un paļaujieties uz padomiem un komentāriem no cilvēkiem, kuriem ir bijusi šāda pieredze. Bieži sastopama problēma, strādājot ārzemēs, ir kultūras šoks, kas izpaužas kā pastāvīgs nemiers, vientulības sajūta, ko rada saskarsme ar pilnīgi atšķirīgu kultūras, sociālo un tiesisko vidi un dzīvesveidu. Lūk, daži svarīgi momenti, kas palīdzēs jums pārliecinošāk atrast savu jauno profesionālo ceļu:

  • Viena no svarīgākajām lietām, lai izvairītos no kultūršoka, ir interesēties par tās valsts kultūru un dzīvesveidu, uz kuru dodaties. Vēl pirms došanās ceļā ir lietderīgi uzzināt par šajā valstī spēkā esošajiem likumiem, nodokļu sistēmu un ārvalstnieku legālā darba niansēm.
  • Ļoti svarīgs aspekts ir apdrošināšana. Ir svarīgi izprast valsts veselības aprūpes sistēmas principus, iegūt informāciju par to, kā pieteikties medicīniskajiem pabalstiem vai saņemt medicīnisko izdevumu atlīdzību.
  • Izvairieties no nelegāla darba. Nelegāli strādājošajiem nav sociālo garantiju, viņi pārkāpj valsts likumus un galu galā vienmēr ir stresā, jo jebkurā brīdī var zaudēt darbu.
  • Bankas konts algas maksājumiem. Ja strādājat eirozonā, jums nav jāatver jauns konts - lai bez papildu izmaksām pārskaitītu algu, darba devējam tikai jāzina jūsu bankas konta IBAN un BIC kods.
  • Interese par darba devēju vai darbā iekārtošanas aģentūru. Mūsdienās ir viegli atrast informāciju tiešsaistē: vai uzņēmuma nosaukums ir saistīts ar krāpšanu? Varbūt uzņēmumam ir parādi vai tam draud maksātnespēja?
  • Dokumentu apstrāde un citas formalitātes. Bieži vien ir jāsazinās ar dažādām iestādēm un institūcijām, lai noskaidrotu, kādi dokumenti un reģistrācijas ir nepieciešamas attiecīgajā valstī.

Visi minētie aspekti ir vienlīdz svarīgi arī aprūpētājiem, kuri nolemj strādāt tā sauktās 24 stundu aprūpes mājās jomā Vācijā. Izvēloties uzņēmumu Hausengel, kas šajā jomā darbojas jau vairāk nekā 18 gadus, prioritātes tiek sakārtotas nedaudz citādi, jo lielu daļu organizatorisko jautājumu risina uzņēmuma darbinieki. Aprūpes darbiniekiem vairs nav jāuztraucas par savas pašnodarbinātības likumību Vācijā, tās pareizu reģistrāciju, grāmatvedības un citām formalitātēm. Visi aprūpētāji, kas strādā ar aģentūras starpniecību, automātiski tiek apdrošināti ar privāto veselības un civiltiesisko apdrošināšanu. Personīgie konsultanti ir vienmēr pieejami, lai sniegtu informāciju par aktuāliem jautājumiem un palīdzētu pielāgoties jaunajai videi.

Izvērtējot visus šos aspektus, ir skaidrs, ka pareizas darbā iekārtošanas aģentūras izvēle, iespējams, ir vissvarīgākais solis pirms pirmā norīkojuma Vācijā. Ne velti uzņēmums Hausengel ievēro "vispusīgas aprūpes" principu. Mēs labprāt sniegsim detalizētu informāciju par visiem sadarbības nosacījumiem pa tālruni + 370 37 242522 vai e-pastu info@hausengel.lv.