Schliessen
Schliessen

Vasaras karstums un aprūpe: 10 padomi drošai vecāka gadagājuma cilvēku aprūpei

Karstuma viļņi ir stresa pilni daudziem cilvēkiem, taču īpaši bīstami tie ir vecāka gadagājuma cilvēkiem. Ilgstoša temperatūra virs 30 grādiem var izraisīt nopietnas veselības problēmas cilvēkiem, kas vecāki par 65 gadiem, - sliktākajā gadījumā pat dzīvībai bīstamu karstuma dūrienu. Jums kā aprūpētājam ir svarīga loma vecāka gadagājuma cilvēku pasargāšanā no vasaras karstuma sekām aprūpes laikā.

Tomēr tikpat svarīgi ir rūpēties par sevi un savu veselību. Lūk, daži svarīgi punkti, kam jāpievērš uzmanība, aprūpējot vecāka gadagājuma cilvēkus liela vasaras karstuma laikā Vācijā:

1. sekojiet līdzi laika prognozei: pievērsiet uzmanību brīdinājumiem par karstumu un regulāri pārbaudiet pašreizējo temperatūru un laikapstākļus. Tas palīdzēs jums plānot un sagatavoties.

2. Nodrošiniet komfortablu temperatūru telpā: pārliecinieties, ka telpa, kurā uzturas aprūpējamā persona, ir pietiekami atdzesēta. Izmantojiet ventilatorus vai gaisa kondicionierus, lai uzturētu komfortablu temperatūru. Piedāvājiet atvēsināšanās veidus, piemēram, aukstus dvieļus uz pieres un kakla.

3. Nepieciešama aizsardzība pret sauli: atrodoties ārā, vislabāk izvairīties no pusdienlaika karstuma un pārāk ilgas uzturēšanās tiešā saulē. Pats svarīgakais: pasargājiet sevi un aprūpējamo personu no saules! Ir obligāti jālieto saulesbrilles un galvassega, lai pasargātu acis un seju no kaitīgā UV starojuma.

4. Nodrošiniet pietiekamu hidratāciju: pārliecinieties, ka aprūpējamā persona regulāri dzer ūdeni, lai saglabātu mitrināšanu (vismaz 2 litri dienā). Mudiniet aprūpējamo regulāri dzert pat tad, ja viņš nejūt slāpes. Tas pats, protams, attiecas arī uz Jums pašu.

5. Uzmanieties, vai neparādās karstuma noguruma vai karstuma dūriena pazīmes: esiet modri un novērojiet, vai aprūpējamā persona neizjūt tādus simptomus kā pārmērīga svīšana, reibonis, slikta dūša, paātrināta sirdsdarbība vai apjukums. Ja ir aizdomas par karstuma dūrienu, nekavējoties izsauciet medicīnisko palīdzību (112).

6. Attiecīgi pielāgojiet savu ikdienas režīmu: Plānojiet aktivitātes vēsākās rīta vai vakara stundās, lai izvairītos no dienas karstuma. Izvairieties no fiziski smagām aktivitātēm un pārliecinieties, ka pietiekami atpūšaties.

7. Lietojiet brīvus, elpojošus apģērbus: ieteicams aprūpējamai personai valkāt vieglus un gaisu caurlaidīgus apģērbus no dabīgiem materiāliem, lai ķermenis saglabātos vēss.

8. Gatavojot ēdienu, pārliecinieties, ka tas ir viegls un viegli sagremojams, lai neradītu papildu slodzi ķermenim. Dodiet priekšroku svaigiem augļiem un dārzeņiem, ja to atļauj individuālais uztura plāns.

9. Ir svarīgi, lai jūs un radinieki regulāri runātu ar aprūpes saņēmējiem un palīdzētu viņiem īstenot šos padomus. Atklāta saziņa ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu, ka seniori jūtas ērti un droši.

10. Atvēliet sev laiku atpūtai: ļaujiet sev regulāri atpūsties un meklējiet iespējas atvēsināties un atpūsties.